Een boek drukken

In jouw hoofd zit een gouden idee. Natuurlijk wil je dit op papier zetten. Vroeger was het lastig om je eigen boek te laten drukken en uit te brengen. Met de nieuwste druk-technieken van Goud PrintCenter gaat dit een stuk makkelijker. Wil jij eraan om je eigen boek te laten drukken? Wij helpen je graag met de stappen die je moet doorlopen.

Je eigen boek: van concept tot realisatie

Geweldig, je hebt een boek geschreven. Welke stappen doorloopt jouw boek voordat hij prijkt in je boekenkast? Of je nu een kookboek vol met watertandende recepten hebt gemaakt, of juist een boek met ondernemerslessen hebt geschreven, bij Goud PrintCenter doorlopen we drie stappen.

De eerste stap: Je boek drukken

Het digitale concept van je boek is na hard werken klaar voor de persen van de drukkerij. Er zijn zovele mogelijkheden. De afwerking van je boek moet tenslotte goed zijn. Er zijn dan een paar afwegingen die je moet nemen:

  • Kies je voor een soft- of hardcover boek?
  • Hoeveel pagina’s heeft je boek? (een softcover kun je bij Goud PrintCenter al laten drukken vanaf 40 pagina’s!)
  • Welke afwerking- en papiersoort kies je?
  • Hoe groot wordt de oplage? (heb je een kleine oplage, vanaf één boek? Kies dan voor Printing On Demand!)

Flink wat vragen waaraan je vooraf misschien niet direct aan hebt gedacht. Goud PrintCenter denkt met je mee. Dat zeggen we niet alleen zelf, 98% beveelt Goud PrintCenter aan op de feedback company. Op de website van Goud Printcenter word je door het hele proces geleid. En heb je vragen? Dan staat de klantenservice voor je klaar.

De tweede stap: je boek promoten

Natuurlijk wil je dat je boek gelezen wordt. Tijd om je boek te gaan promoten, want zonder promotie heb je geen lezers. Om goed te promoten moet je wel in gedachten houden voor wie je het hebt geschreven. Oftewel: je doelgroep. Je hebt bijvoorbeeld een boek geschreven met ondernemerslessen of een kookboek. Je doelgroep is dan duidelijk: ondernemers en amateurkoks.

Alleen, de lezer is niet altijd de doelgroep. Schrijf je bijvoorbeeld schoolboeken, dan zijn niet de leerlingen, maar het schoolbestuur jouw communicatiedoelgroep. Doelgroep helder? We geven enkele tips hoe je je boek kunt promoten:

  • Verspreid het onder je eigen (zakelijke) netwerk
  • Maak je websitepagina’s vindbaar in Google.
  • Promoot je boek ook offline met flyers of folders.
  • Geef je boek gratis weg en creëer zo leads voor je bedrijf.

De derde stap: je boek verspreiden

Oké, de boeken vliegen over de (digitale) toonbank. Maar hoe ga je ervoor zorgen dat ze netjes bij de ontvanger worden geleverd? Je kunt ervoor kiezen om alle boeken te laten printen en de voorraad in eigen beheer te nemen, of dit uit te besteden aan een externe partij.

Goud PrintCenter helpt je ook met de verspreiding van de boeken. Door het bij Goud PrintCenter te printen on demand, druk je alleen de boeken die je nodig hebt en blijf je niet met een grote voorraad in je woonkamer zitten. Ook heb je geen risico op  beschadiging. Laat je boek drukken bij Goud PrintCenter

Delen
W10=